جان تازه

گاهی لحظه هایی هست در زندگی ات که جانت رو به تمام شدن است، مثل بازی قارچ، به جان تازه نیاز داری به یک روزنه امید.... شاید آنقدر وضعیت بغرنج باشد که یک جمله توجه به تو جان تازه ببخشد و بشود با امید طی کرد یکی دو روزت را. در چنین وضعیتی بودم که همسرجان برایم پیام فرستاد که غمگین نباش، تلاش کن ...... و انگار با همین یک پیام توجه به من امید داد و جان تازه بخشید....

به نظرم آدم ها وقتی جان شان رو به اتمام است و امیدی به گرفتن جان از هیچ منبعی ندارند تصمیم می گیرند که بچه دار شوند! به نظرم بچه دار شدن یعنی اینکه زندگی تو دیگر تمام شده و باید یک زندگی جدید بیافرینی تا بتوانی کنار او کمی جان بگیری..... حداقل برای من اینگونه است!

این روزها به اوج افسردگی رسیده ام و این حرف ها تراوشات یک ذهن افسرده است که به پوچی زندگی فکر می کند! قبل تر ها که سنم کم تر بود به هم ریختگی هورمون های زنانه اثری مشهود بر روحیاتم نداشت، حالا زمان پریودی ام را از روی تغییرات روحی ام می فهمم!

دیشب کمی از داستان تکراری غم بار هر روزه ام را برای همسر جان گفتم... اما بعدش پشیمان شدم حتی حین گفتنش! او نباید بفهمد که درون یک نیوشای صد ساله در شرف مردن چمباته زده..... او نباید بفهمد!

همسرجان انگار فهمیده باشد اوضاع روحی ام وخیم است هی می گوید: بخند عزیزم... هی نوازشم می کند و می بوسد... سعی می کند توجیحم کند که باید شاد باشم باید برم باشگاه و ......

من فقط از زندگی کردن خسته شده ام، همین! زندگی برایم پوچ و بی معناست، همین! و این موضوع تازه ای نیست؛ سال سوم راهنمایی بودم که در دفتر خاطراتم نوشتم این پوچی چرا مادام تکرار می شود؟! با تولد هر نوزادی این چرخه پوچ همچنان ادامه دارد... سال سوم راهنمایی و همه سال های بعد از این پوچی زندگی نوشتم و جالب اینجاست که این تنها تفکری است که در من بعد سالها ثابت مانده!!!

- پاهایم حالا دارند ادا در می آورند! ناحیه اطراف زانو دچار دردهای آنی می شود. دردهایی حین راه رفتن عادی به سراغم می آید. حرف های دکتر طب سنتی را مرور می کنم... شش سال پیش گفته بود وقتی سی ساله شوی اوضاع پاهایت بدتر می شود و با یک زایمان ممکن است از دستشان بدهی! گرچه پزشک متخصص گفته بود این حرف ها نیست و مشکلی نداری اما خودم از این دردهای یکهویی بی دلیل و خاص می فهمم به این پاها اعتباری نیست. فقط امیدوارم تا لحظه مرگ همراهی ام کنند و مرا لنگ یاری کسی نگذارند!


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.