تندخویی

یه اخلاق نادرستی که دارم اینه که با برخی موضوعات نمی تونم کنار بیام.

به عنوان مثال وقتی یه موضوع در حیطه کاری مربوط به خودم رو همکاران از واحدهای دیگه اغلب اقات انجام دادنش رو برام یادآوری می کنن، جبهه می گیرم در مقابلشون!

هیچ وقت فکر نکردم شاید تعلل در انجام این کار از سمت من باعث می شه همکارانم از روی دلسوزی انجام دادنش رو به من یادآوری می کنن.. شاید واقعا موضوع این باشه و من نباید جبهه بگیرم. برعکس باید از اینکه به من و کارم توجه دارن سپاسگزار هم باشم.

امروز هم سایه عزیزترین دوستم و همکار خوبم انجام همون کار رو یادآوری کرد و من هم طبق معمول جبهه گرفتم!

خیلی زود از خودم دلخور شدم! براش توضیح دادم دلیل جبهه گرفتنم چیه......

هیچ از خودم انتظار نداشتم سایه رو که برام جایگاه خاصی داره برنجونم! از خودم دلگیر شدم.. از رفتارم پشیمون...

اگر درمقبال کس دیگه ای بودم هرگز از رفتارم پشیمون نمی شدم، اما سایه فرق داره....

ازش عذر خواستم وقتی حتما جای ناراحتی از رفتارم یه جایی تو دهنش می مونه... اگر چه گفت به دل نمی گیره چون اخلاق من رو می شناسه که تند خو هستم...

و اینکه پاچه همه رو می گیرم!

فکر کنم به یه سری اصلاحات اخلاقی- رفتاری اساسی در خودم ایجاد کنم.

به نظر خودم تند خو هستم اما در مواقعی که احساس می کنم یا فکر می کنم به من ظلمی شده یا حقی از من ضایع شده چه در خانواده چه در جامعه و محل کار....در واقع نمی تونم چشم عقلم رو به روی ناحقی ها ببندم...

بگذریم! لابد همچین صفتی در من انقدر پر رنگ هست که سایه برای بار دوم به این موضوع اشاره کرد.

دوست خوب کسیه که هم بدی تو رو ببینه هم خوبیت رو .. و سایه یه دوست خوبه

نظرات 3 + ارسال نظر
سایه سه‌شنبه 31 فروردین 1395 ساعت 12:41

بداخلاقیات هم قشنگه! ناراحت نشدم ازت فقط گفتم که تو لاک تدافعی نری و خودت رو اذیت نکنی. خیلی ها ممکنه چیزی که تو لحظه به ذهنشون میرسه رو بگن بدون هیچ حس دخالت و یا چیز دیگه
همیشه وقتی برای خودم همچین مواردی پیش میاد یاد این حدیث می افتم که مدارا کردن با مردم نیمی از خرد هست
آدما نه سفیدن نه سیاه. بهتره همین جوری خاکستری دوستشون داشته باشیم!

تو در هر شرایطی خیلی منطقی هستی
یاد خانوم دکتر می افتم...

ممنونم که هستی

نفر اول سه‌شنبه 31 فروردین 1395 ساعت 10:50

من عاشق این تصمیمات اصلاحیم! انقد حالم خوب میشه وقتی نیت میکنم یه خصوصیت منفی خودم رو به خوبی تغییر بدم. پس تو هم نیت کن و لذت ببر دوستم

بله حتما :)
الان لذت می بریم دسته جمعی :)

مینو دوشنبه 30 فروردین 1395 ساعت 11:18

هممون ایرادات اخلاقی داریم هرکسی به نوعی. همینه که عذر حواهی کردی و متوجه این اخلاق هستی و در جهت اصلاح عالیه .بعضیا خیلی راحت میگن بله من اینطوریم و همینم که هستم!!!
منم معتقدم دوست خوب همیشه ازمون فقط تعریف نمیکنه و خیلی خوب میتونه ما رو توی خودشناسی کمک کنه.

به نکته خوبی اشاره کردی مینو جان
خودشناسی!
من فکر می کنم هنوز خودم رو نشناختم!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.